Sabtu, 21 Oktober 2017

Johor PBT lebar penguasaan



 
ARKIB : 12/01/2008
Johor PBT lebar penguasaan
PEMAIN PKNS, Mohd Alafi Mahmud (kiri) cuba merampas bola daripada pemain Felda United, Ahmad Norfaizal Patrick Abdullah pada pertemuan PKNS menentang Felda United di Stadium MPPJ, Petaling Jaya. Felda United menang 2-1. – Gambar MOHD NAZUDEEN MAHMUD.

KUALA LUMPUR – Johor PBT mengukuhkan kedudukan di puncak Liga Perdana selepas membenam Harimau Muda 2-0 pada perlawanan di STADIUM TAN SRI HASAN YUNOS, JOHOR BAHRU, semalam.

Kemenangan selesa ke atas pasukan bawah 19 tahun negara itu membolehkan Johor PBT kini mengumpul 13 mata daripada lima perlawanan.

Bagaimanapun Johor PBT terpaksa menunggu hingga penghujung babak kedua untuk menembusi kubu Harimau Muda menerusi pemain import mereka, Otelo Ocampos Espinola pada minit ke-73 dan 83.

Mengekori rapat Johor PBT ialah Kuala Muda Naza yang menewaskan Shahzan Muda 3-0 pada perlawanan di STADIUM DARUL AMAN, ALOR STAR.

Pemain import Kuala Muda, Ikenwa Ekene Michael melakukan hatrik pada perlawanan berat sebelah itu apabila menjaringkan gol pada minit ke-57, 66 dan 87.

Kuala Muda Naza kini hanya ketinggalan satu mata sahaja di belakang Johor PBT dengan 12 mata.

KL Plus pula melonjak satu anak tangga di tempat ketiga liga hasil kemenangan 3-1 ke atas Melaka pada perlawanan di STADIUM MAJLIS PERBANDARAN SELAYANG.

Pasukan itu memintas Sabah yang terus hanyut dengan kekalahan demi kekalahan selepas bermula baik di awal musim termasuk berada di puncak liga sebelum ini.

Sabah gagal mengekalkan kelebihan gol pendahuluan apabila Kelantan bangkit daripada ketinggalan untuk menang 2-1 pada perlawanan di STADIUM SULTAN MUHAMMAD KE-IV, KOTA BHARU.

Bobby Gonzales meletakkan Sabah lebih dulu di depan apabila menjaringkan gol ketika perlawanan baru berlangsung 25 saat.

Bagaimanapun Kelantan tidak patah semangat dengan menjaringkan dua gol di babak kedua menerusi Mahmadou Mustafa pada minit ke-62 dan 85.

Kuala Lumpur pula mencipta kemenangan kedua mereka musim ini selepas menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 4-1 pada perlawanan di STADIUM KLFA, CHERAS.

Hasnol Hamzah membuka jaringan buat pasukan ibu kota itu pada minit ke-48 sebelum diikuti gol Bekoe Cofie (m-57), Ivan Yusoff (m-86) dan Cirelli Juan Marcelo (m-89).

Manakala gol tunggal ATM dijaringkan Mohd. Rosfizam Osman pada minit ke- 73.

Di STADIUM PETALING JAYA, Felda United mencipta kemenangan pertama mereka musim ini apabila menewaskan tuan rumah, PKNS 2-1.

Eric Arsene menjaringkan gol pertama pelawat pada minit ke-7 diikuti gol kedua menerusi Al-Hakim Romli pada minit ke-50.

K. Sanbagamaran menghasilkan gol saguhati buat PKNS pada minit-minit terakhir permainan.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0112&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz4w8AQFrw5
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan