Jumaat, 20 Oktober 2017

Skuad Harimau Muda tunjuk kehebatan sebenar



Skuad Harimau Muda tunjuk kehebatan sebena
PEMAIN Harimau Muda, Abdul Shukur (kanan) diberi saingan oleh pemain import Proton FC, Talabi Olademeji Mathew pada aksi Liga Perdana di Stadium MPPJ semalam.

SKUAD Harimau Muda mula mempamerkan kegarangan dalam kempen Liga Perdana apabila menundukkan Proton FC 3-1 pada aksi di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya semalam.

Skuad bawah 19 tahun kebangsaan pimpinan K. Rajagobal itu bagaimanapun terpaksa menunggu hingga minit ke-44 untuk membuka jaringan menerusi gerakan solo A. Thamil.

Selang seminit bersambung pada babak kedua, Thamil sekali lagi menewaskan Kamarulzaman untuk membolehkan Harimau Muda mendahului 2-0.

Proton FC bangkit seketika untuk merapatkan kedudukan pada minit ke-66 menerusi penyerang importnya, Aguama Stanley Ogochukwu, sebelum Ahmad Fakri Saarani memastikan kemenangan 3-1 Harimau Muda pada minit ke-86.

Di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, jaringan seawal minit pertama oleh pemain import, Terico Nunes Marcado sudah cukup untuk KL Plus menundukkan PKNS 1-0.

Di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bahru, Kelantan berjaya menundukkan Melaka 3-1 dalam satu lagi perlawanan Liga Perdana.

Di Stadium Darul Aman Alor Star, Kuala Muda Naza yang beraksi di gelanggang sendiri menggunakan segala kelebihan untuk menewaskan Felda United FC 2-1.

Felda United FC yang bermula garang terpaksa bermain dengan 10 pemain apabila Azwadi Embong dilayangkan kad merah pada minit ke-36 selepas mengasari pemain pasukan Kula Muda Naza Ismel C. Swen.

Di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras, pasukan tuan rumah Kuala Lumpur berjaya menghalang Sabah daripada meraih tiga mata penuh apabila perlawanan berkesudahan dengan seri 1-1.

Di Stadium Larkin, Johor menewaskan Shahzan Muda 3-1 untuk menduduki tangga teratas Liga serta mengekalkan rekod tanpa kalah setelah tiga perlawanan.

SUMBERArtikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0101&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_13.htm#ixzz4w4C3o9Y0
Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan