Isnin, 23 Oktober 2017

Kuala Muda waspada jumpa Harimau Muda



“JANGAN ambil mudah.”
Itu pesanan ketua jurulatih Kuala Muda Naza, K. Devan kepada anak buahnya ketika turun menentang skuad Harimau Muda pada saingan Liga Perdana di Stadium Darul Aman, Alor Star malam ini.

Menurut Devan, walaupun Harimau Muda membariskan pemain berusia bawah 19 tahun, tetapi mereka tidak akan memandang rendah keupayaan skuad kendalian K. Rajagobal itu

Tambah Devan, barisannya harus menggunakan pengalaman yang ada untuk memberi tekanan kepada lawan.

“Pemain harus memberi tumpuan penuh selama 90 minit perlawanan bagi mengekalkan prestasi pasukan yang membanggakan setakat ini.

“Saya percaya Kuala Muda Naza dapat mengutip tiga mata penuh pada malam esok (malam ini) berdasarkan kepada aksi cemerlang pada perlawanan yang lebih mencabar sebelum ini,” kata Devan ketika dihubungi KOSMO! semalam.

Devan berkata, dia tidak akan membuat sebarang perubahan dalam kesebelasan pemain pada perlawanan malam ini.

“Saya mahukan mereka meneruskan rentak kemenangan ini hingga ke akhir liga.

“Setakat ini saya puas hati dengan semangat juang dan persefahaman yang ditunjukkan pemain dan berharap mereka dapat mengekalkannya hingga ke penghujung musim ini,” ujarnya.

Dalam pada itu, semua pemain Kuala Muda Naza kini berada pada tahap kecergasan yang baik kecuali pemain tengah, Manzoor Azwira Abd. Wahid yang mungkin di rehatkan akibat kecederaan.

Kuala Muda Naza kini berada di tangga kedua dengan mengutip 15 mata manakala Harimau Muda pula tangga kelapan dengan enam mata

SUMBER-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0118&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4wKg8f0TB
Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan