Khamis, 29 November 2018

Harimau Muda juara Liga Perdana


ARKIB : 03/08/2009
KUALA LUMPUR - Harimau Muda mengesahkan kejuaraan Liga Perdana musim ini selepas mencatat kemenangan 2-1 dalam perlawanan terakhir menentang Kuala Lumpur di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.

Sementara itu, T-Team yang memberi tekanan kepada pasukan bimbingan Ong Kim Swee dalam beberapa perlawanan terakhir sebelum ini terpaksa akur di tempat kedua dengan perbezaan empat mata.

T-Team sekadar mencatat keputusan seri 1-1 menentang Shahzan Muda di Stadium Darul Makmur, Kuantan dan gagal untuk melakukan kejutan memintas Harimau Muda di saat akhir.

Harimau Muda yang sebelum ini dibimbing oleh K. Rajagobal memperoleh jaringan pada minit ke-32 melalui Fandi Othman sebelum disamakan Azwan Abd. Malik pada minit ke-50.

Bagaimanapun 10 minit sebelum perlawanan tamat Wan Zack Haikal mengesahkan kemenangan Harimau Muda apabila menjaring gol bagi menjadikan keputusan muktamad 2-1.

Sementara itu Johor mengesahkan kedudukan di tempat ketiga selepas mencatat kemenangan 2-0 ke atas Proton FC di tempat lawan.

Keputusan lain menyaksikan Felda United menewaskan Melaka 1-0, SDM Kepala Batas dibelasah Sarawak 0-5 dan Sabah seri 1-1 dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0803&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_07.htm#ixzz5YJ3BO2P4
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan