Isnin, 26 November 2018

Harimau Muda kukuh cengkaman


ARKIB : 04/07/2009
KUALA LUMPUR - Skuad bawah 19 tahun negara, Harimau Muda belum mahu membenarkan mana-mana pasukan menggugat keselesaan mereka sebagai pendahulu Liga Perdana apabila terus mengukuhkan cengkaman.

Kemenangan tipis 1-0 ke atas Felda United pada perlawanan di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam meletakkan mereka kini lima mata di depan di samping memiliki satu perlawanan kurang dalam tangan.

Walaupun pencabar terdekat, T. Team turut mencatat kemenangan 1-0 ke atas Kuala Lumpur di Stadium KLFA Cheras, semalam namun pasukan dari Terengganu itu hanya mampu mengekori sahaja sambil mengharap Harimau Muda tercicir mata.

Begitu juga pasukan di tangga ketiga liga, Johor yang juga mencatat kemenangan menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 2-0.

Walaupun terpaksa beraksi 10 pemain dalam baki 22 minit permainan, Johor masih mampu menjaringkan gol menerusi Mohd. Khairul Ismail (m-54) dan Sairoji Daud (m-90).

Pasukan tercorot, SDM Kepala Batas pula mengakhiri badi dengan mencipta kemenangan pertama musim ini menewaskan Shahzan Muda 2-1 di Stadium Batu Kawan.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0704&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz5XxLzGDUG
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan